FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 22 września
Szkoła Podstawowa nr 29 w Rzeszowie
R.1 Klasyfikowanie przedmiotów
W minionym tygodniu uczniowie naszej szkoły udowodnili, że matematyka nie musi być nudna - wręcz przeciwnie, może być pełna ruchu, zabawy i kreatywnych pomysłów. W ramach zajęć z cyklu "Kolorowa matematyka z klockami Korbo" uczniowie klasy 3a zmierzyli się z tematem rozumienia stosunków przestrzennych.
Pierwszym wyzwaniem było wspólne stworzenie wieży z kół zębatych. Zadanie polegało nie tylko na odpowiednim dopasowaniu elementów, ale również na przemyślanym zaplanowaniu całej konstrukcji tak, aby po jej ukończeniu wszystkie koła obracały się jednocześnie. Uczniowie musieli w praktyce zrozumieć, jak ważne są takie pojęcia jak: góra-dół, obok, z tyłu.
Kolejnym elementem zajęć był tor przeszkód zbudowany z elementów Korbo. Uczniowie mieli za zadanie pokonać trasę, poruszając się zgodnie z określonymi wskazówkami: przejdź pod, przeskocz nad, skręć w prawo itp.
Zabawa i nauka mogą iść w parze – dowodem na to są właśnie zajęcia z cyklu "Kolorowa matematyka z Korbo". Rozumienie stosunków przestrzennych to umiejętność, która przyda się uczniom nie tylko na lekcjach matematyki, ale również w codziennym życiu.
Iwona Guła
FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 15 września
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie
R.1 Klasyfikowanie przedmiotów
Podczas realizacji pierwszych zajęć pt.”Kolorowa matematyka z Korbo” drugoklasiści pracowali nad rozumieniem stosunków przestrzennych i wielkościowych, jednocześnie bawiąc się planowaniem w przestrzeni i rozwijając pojęcia kierunkowe dzięki zabawie „Zębatkowa mapa skarbu”.
Uczniowie układali drogę do skarbu, kodując ją za pomocą strzałek. Pomocne okazały się zwroty takie jak „skręć w prawo, lewo, w górę, w dół”. Dzięki temu uczyły się kodowania, logicznego myślenia, planowania kolejnych kroków i współpracy. Zajęcia były pełne kreatywności i dobrej zabawy – a jednocześnie rozwijały umiejętności ważne w matematyce i codziennym życiu. Zadanie pierwsze zaliczamy do udanych.
Ania Ciemerych
FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 22 września
Szkoła Podstawowa im. Ziemi Krzyskiej w Krzyż Wielkopolskim
R.1 Klasyfikowanie przedmiotów
Uczniowie zrealizowali zadanie I – „Rozumienie stosunków przestrzennych i wielkościowych”. Budowali kolorowe sudoku, utrwalili kierunki świata i utworzyli „zębatkową mapę skarbów”.
Justyna Wyrwa





















































