FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 22 września

Szkoła Podstawowa nr 29 w Rzeszowie

R.1 Klasyfikowanie przedmiotów

W minionym tygodniu uczniowie naszej szkoły udowodnili, że matematyka nie musi być nudna - wręcz przeciwnie, może być pełna ruchu, zabawy i kreatywnych pomysłów. W ramach zajęć z cyklu "Kolorowa matematyka z klockami Korbo" uczniowie klasy 3a zmierzyli się z tematem rozumienia stosunków przestrzennych.

Pierwszym wyzwaniem było wspólne stworzenie wieży z kół zębatych. Zadanie polegało nie tylko na odpowiednim dopasowaniu elementów, ale również na przemyślanym zaplanowaniu całej konstrukcji tak, aby po jej ukończeniu wszystkie koła obracały się jednocześnie. Uczniowie musieli w praktyce zrozumieć, jak ważne są takie pojęcia jak: góra-dół, obok, z tyłu.

Kolejnym elementem zajęć był tor przeszkód zbudowany z elementów Korbo. Uczniowie mieli za zadanie pokonać trasę, poruszając się zgodnie z określonymi wskazówkami: przejdź pod, przeskocz nad, skręć w prawo itp.

Zabawa i nauka mogą iść w parze – dowodem na to są właśnie zajęcia z cyklu "Kolorowa matematyka z Korbo". Rozumienie stosunków przestrzennych to umiejętność, która przyda się uczniom nie tylko na lekcjach matematyki, ale również w codziennym życiu.

Iwona Guła

FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 15 września

Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Rybnie

R.1 Klasyfikowanie przedmiotów

Podczas realizacji pierwszych zajęć pt.”Kolorowa matematyka z Korbo” drugoklasiści pracowali nad rozumieniem stosunków przestrzennych i wielkościowych, jednocześnie bawiąc się planowaniem w przestrzeni i rozwijając pojęcia kierunkowe dzięki zabawie „Zębatkowa mapa skarbu”.

Uczniowie układali drogę do skarbu, kodując ją za pomocą strzałek. Pomocne okazały się zwroty takie jak „skręć w prawo, lewo, w górę, w dół”. Dzięki temu uczyły się kodowania, logicznego myślenia, planowania kolejnych kroków i współpracy. Zajęcia były pełne kreatywności i dobrej zabawy – a jednocześnie rozwijały umiejętności ważne w matematyce i codziennym życiu. Zadanie pierwsze zaliczamy do udanych.

Ania Ciemerych

FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 22 września

Szkoła Podstawowa im. Ziemi Krzyskiej w Krzyż Wielkopolskim

R.1 Klasyfikowanie przedmiotów

Uczniowie zrealizowali zadanie I – „Rozumienie stosunków przestrzennych i wielkościowych”. Budowali kolorowe sudoku, utrwalili kierunki świata i utworzyli „zębatkową mapę skarbów”.

Justyna Wyrwa

FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 23 września

Szkoła Podstawowa im. Andrzeja Grubby w Otlowcu

R.1 Klasyfikowanie przedmiotów

Zaczęliśmy swoją przygodę z klockami korbo. Klasy 1-3 wykonały zadania z rozdziału 1 zabawa „Góra- Dół- Środek” i „Wieża z kół zębatych”.

Małgorzata Zaremba

FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 22 września

Szkoła Podstawowa im.ks.Wawrzyńca Bochenka w Czeszowie

R.1 Klasyfikowanie przedmiotów

Dzieci z klasy I realizowały temat: Porównywanie – więc segregowały, budowały, porównywały i przeliczały.

Małgosia Kędra

FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 30 września

PMI 5 - Olga Krawczyk

R.1 Klasyfikowanie przedmiotów

Grupa czerwona melduję wykonanie pierwszego zadania ☺️

Olga Krawczyk

FB Korbo Blocks EDU #kolorowamatematykazkorbo 17 września

Szkoła Podstawowa im.Księcia Barnima I w Żabnicy

R.1 Klasyfikowanie przedmiotów

Układamy sudoku.

Agnieszka Mucha