Dzieci w wieku przedszkolnym
Cele ogólne:
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym poprzez działanie praktyczne, zabawę i manipulację klockami Korbo.
- Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozumienia relacji liczbowych i przestrzennych.
- Wprowadzanie pojęć matematycznych w sposób konkretny i angażujący z wykorzystaniem metod aktywizujących.
- Wspieranie rozwoju percepcji wzrokowo-przestrzennej, małej motoryki oraz współpracy w grupie.
Cele szczegółowe:
Dziecko, uczestnicząc w programie:
- Rozróżnia, porządkuje i klasyfikuje obiekty ze względu na różne cechy (kolor, kształt, wielkość, funkcję) – [Zakres 1].
- Rozpoznaje cyfry i wiąże je z odpowiadającymi im liczebnościami zbiorów – [Zakres 2].
- Przelicza elementy w zbiorach z zachowaniem stałości liczby i poprawnej kolejności – [Zakres 3].
- Wykonuje działania dodawania i odejmowania na konkretach, rozumiejąc znaczenie operacji matematycznych – [Zakres 4].
- Dokonuje prostych pomiarów długości za pomocą przedmiotów codziennego użytku i porównuje długości – [Zakres 5].
- Tworzy i rozpoznaje podstawowe figury geometryczne zbudowane z elementów konstrukcyjnych – [Zakres 6].
- Porównuje wielkości obiektów (np. większy–mniejszy, wyższy–niższy, dłuższy–krótszy) – [Zakres 7].
- Odtwarza układy symetryczne i tworzy własne konstrukcje symetryczne – [Zakres 8].
- Tworzy rytmy i sekwencje, rozpoznaje powtarzalność i kontynuuje wzory – [Zakres 9].
- Określa i stosuje relacje przestrzenne (nad, pod, obok, w, za, między), orientuje się w przestrzeni – [Zakres 10].
Uczniowie klas 1- 3 szkoły podstawowej
Cele ogólne:
- Rozwijanie umiejętności matematycznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym poprzez działanie praktyczne, zabawę i manipulację klockami Korbo.
- Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozumienia relacji liczbowych i przestrzennych.
- Rozwijanie poznanych pojęć matematycznych w sposób praktyczny i angażujący z wykorzystaniem metod aktywizujących.
- Wspieranie rozwoju percepcji wzrokowo-przestrzennej, lateralizacji, motoryki małej i dużej oraz współpracy w grupie.
Cele szczegółowe:
Uczeń, uczestnicząc w programie:
- Rozwija rozumienie stosunków przestrzennych i wielkościowych.
- Poznaje wartości liczb i uczy się je porównywać.
- Rozumie pojęcia setek, dziesiątek i jedności, potrafi je zastosować w zadaniach praktycznych.
- Wykonuje działania dodawania i odejmowania z przekraczaniem progu dziesiętnego.
- Mnoży i dzieli na konkretach wykorzystując do nauki klocki konstrukcyjne.
- Tworzy i nazywa figury geometryczne.
- Dokonuje pomiarów i porównań wielkości.
- Koduje i odkodowuje wartości za pomocą kolorów i kształtów.
- Poznaje zapis i wartości liczb rzymskich.
- Analizuje i rozwiązuje zadania z treścią i zagadki logiczne.
