Dzieci w wieku przedszkolnym

Cele ogólne:

  1. Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym poprzez działanie praktyczne, zabawę i manipulację klockami Korbo.
  2. Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozumienia relacji liczbowych i przestrzennych.
  3. Wprowadzanie pojęć matematycznych w sposób konkretny i angażujący z wykorzystaniem metod aktywizujących.
  4. Wspieranie rozwoju percepcji wzrokowo-przestrzennej, małej motoryki oraz współpracy w grupie.

Cele szczegółowe:

Dziecko, uczestnicząc w programie:

  1. Rozróżnia, porządkuje i klasyfikuje obiekty ze względu na różne cechy (kolor, kształt, wielkość, funkcję) – [Zakres 1].
  2. Rozpoznaje cyfry i wiąże je z odpowiadającymi im liczebnościami zbiorów – [Zakres 2].
  3. Przelicza elementy w zbiorach z zachowaniem stałości liczby i poprawnej kolejności – [Zakres 3].
  4. Wykonuje działania dodawania i odejmowania na konkretach, rozumiejąc znaczenie operacji matematycznych – [Zakres 4].
  5. Dokonuje prostych pomiarów długości za pomocą przedmiotów codziennego użytku i porównuje długości – [Zakres 5].
  6. Tworzy i rozpoznaje podstawowe figury geometryczne zbudowane z elementów konstrukcyjnych – [Zakres 6].
  7. Porównuje wielkości obiektów (np. większy–mniejszy, wyższy–niższy, dłuższy–krótszy) – [Zakres 7].
  8. Odtwarza układy symetryczne i tworzy własne konstrukcje symetryczne – [Zakres 8].
  9. Tworzy rytmy i sekwencje, rozpoznaje powtarzalność i kontynuuje wzory – [Zakres 9].
  10. Określa i stosuje relacje przestrzenne (nad, pod, obok, w, za, między), orientuje się w przestrzeni – [Zakres 10].

Uczniowie klas 1- 3  szkoły podstawowej

Cele ogólne:

  1. Rozwijanie umiejętności matematycznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym poprzez działanie praktyczne, zabawę i manipulację klockami Korbo.
  2. Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozumienia relacji liczbowych i przestrzennych.
  3. Rozwijanie poznanych pojęć matematycznych w sposób praktyczny i angażujący z wykorzystaniem metod aktywizujących.
  4. Wspieranie rozwoju percepcji wzrokowo-przestrzennej, lateralizacji, motoryki małej i dużej oraz współpracy w grupie.

Cele szczegółowe:

Uczeń, uczestnicząc w programie:

  1. Rozwija rozumienie stosunków przestrzennych i wielkościowych.
  2. Poznaje wartości liczb i uczy się je porównywać.
  3. Rozumie pojęcia setek, dziesiątek i jedności, potrafi je zastosować w zadaniach praktycznych.
  4. Wykonuje działania dodawania i odejmowania z przekraczaniem progu dziesiętnego.
  5. Mnoży i dzieli na konkretach wykorzystując do nauki klocki konstrukcyjne.
  6. Tworzy i nazywa figury geometryczne.
  7. Dokonuje pomiarów i porównań wielkości.
  8. Koduje i odkodowuje wartości za pomocą kolorów i kształtów.
  9. Poznaje zapis i wartości liczb rzymskich.
  10. Analizuje i rozwiązuje zadania z treścią i zagadki logiczne.